Publications
Conference contributions (page 1 of 11)
- Cordes, M. J. (2022). Reviving and Adjusting Pre-War Myths on East Prussia in Contemporary Kaliningrad Oblast and in Memory Politics of Russian Authorities.
- Forsberg, E. J. (2022). "Of the Finest Quality" : The Swedish Diplomats’ role within global consumption 1710-1740.
- Forsberg, E. J. (2022). (O)möjligheter : Den papperslösa diplomaten Carl Gyllenborgs agens 1715.
- Freitas de Souza, C. (2022). 2019 Chilean Grassroots Movement : Citizens Uprising and Spaces Appropriation in the rendering of Social Transformations.
- Freitas de Souza, C. (2022). Decolonizing Human Rights : A Feminist Grassroots Approach to a Western Agenda.
- Freitas de Souza, C. (2022). Uma abordagem decolonial aos discursos de direitos humanos em movimentos de mulheres latino-americanas.
- Linderoth, K. (2022). "Man hamnade i en annan värld" : Solidaritetskulturer i Kommunalstrejken 2003.
- Linderoth, K. (2022). Solidaritetskulturer i Kommunalstrejken.
- Linderoth, K. (2022). Vilda välfärdsstrejker i Sverige i skiftet mellan 1980-tal och 1990-tal.
- Olofsson, M. (2022). Contested streets. : Political marches in Stockholm, 1887–1920.
- Arvidsson, M., Brink Pinto, A., Holgersson, U. & Severinsson, E. (2021). Universitetslärare på vift : tvärvetenskapliga utmaningar i undervisningen. In Santesson, S. & Mårtensson, K. (Eds.) Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring : Proceedings från Humanistiska och Teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020 (pp. 143-152). Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Jansson, I. (2021). Improving the quality of government on Åland : Time for institutionalized negotiations?.
- Larsson Heidenblad, D. (2021). Hållbart och ohållbart lärarskap : Betraktelser kring ett panelsamtal. In Santesson, S. & Mårtensson, K. (Eds.) Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring. : Proceedings från Humanistiska och Teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020 (pp. 153-153). Humanistiska fakulteten, Lunds universitet.
- Mortensen, T. (2021). The Marketisation of Human Rights Duties : What Happens to a Right When the Duty Bearer Is Not (only) the State).
- Weber, K. (2021). Färdighetsträning och egna erfarenheter : Avtäckningsmodellen och postkritisk läsning i historieundervisning. Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring : Proceedings från Humanistiska och Teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020, 111-122. Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Brink Pinto, A. & Larsson Heidenblad, D. (2020). Vad vill vi att studenterna ska kunna göra? : avtäckningsmodellen i praktiken. In Markussen, H. & Mårtensson, K. (Eds.) Levande lärmiljöer : proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2018 (pp. 25-38). Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet.
- Mortensen, T. (2020). Benefits and problems with non-legal and nongovernmental avenues for access to justice for children.
- Mortensen, T. (2020). Contesting and Homogenising the “Rights-Based Approach” : Child Rights Norms in State and NGO Discourse in India.
- Mortensen, T. (2020). Partnering with civil society or privatising human rights duties? : The construction of voluntary organisations as quasi-legal duty bearers in Indian law and policy.
- Zander, U. (2020). Holocaust Memory and Representation in Sweden.
- Brilkman, K. (2019). Print and translations in early modern Scandinavia.
- Edgren, L. (2019). Apprentices in Swedish urban Crafts in the 19th century : From guild regulation to free market conditions.
- Edgren, L. (2019). Lärlingar i Malmö 1750-1900.
- Ericsson, M. (2019). Hur man trampar strejkbrytare på tårna : Hemföljningar som konfrontationsform under mellankrigstidens svenska strejker.
- Kirkby, J. (2019). Happy Places, Unhappy Faces : Reserving Separate Amenities in Mid-Twentieth-Century Cape Province.