Publications
Conference contributions (page 2 of 12)
- Olofsson, M. (2022). Contested streets. : Political marches in Stockholm, 1887–1920.
- Arvidsson, M., Brink Pinto, A., Holgersson, U. & Severinsson, E. (2021). Universitetslärare på vift : tvärvetenskapliga utmaningar i undervisningen. In Santesson, S. & Mårtensson, K. (Eds.) Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring : Proceedings från Humanistiska och Teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020 (pp. 143-152). Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Jansson, I. (2021). Improving the quality of government on Åland : Time for institutionalized negotiations?.
- Larsson Heidenblad, D. (2021). Hållbart och ohållbart lärarskap : Betraktelser kring ett panelsamtal. In Santesson, S. & Mårtensson, K. (Eds.) Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring. : Proceedings från Humanistiska och Teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020 (pp. 153-153). Humanistiska fakulteten, Lunds universitet.
- Mortensen, T. (2021). The Marketisation of Human Rights Duties : What Happens to a Right When the Duty Bearer Is Not (only) the State).
- Weber, K. (2021). Färdighetsträning och egna erfarenheter : Avtäckningsmodellen och postkritisk läsning i historieundervisning. Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring : Proceedings från Humanistiska och Teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020, 111-122. Lunds universitet, Humanistiska och teologiska fakulteterna.
- Brink Pinto, A. & Larsson Heidenblad, D. (2020). Vad vill vi att studenterna ska kunna göra? : avtäckningsmodellen i praktiken. In Markussen, H. & Mårtensson, K. (Eds.) Levande lärmiljöer : proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2018 (pp. 25-38). Humanistiska och teologiska fakulteterna, Lunds universitet.
- Mortensen, T. (2020). Benefits and problems with non-legal and nongovernmental avenues for access to justice for children.
- Mortensen, T. (2020). Contesting and Homogenising the “Rights-Based Approach” : Child Rights Norms in State and NGO Discourse in India.
- Mortensen, T. (2020). Partnering with civil society or privatising human rights duties? : The construction of voluntary organisations as quasi-legal duty bearers in Indian law and policy.
- Zander, U. (2020). Holocaust Memory and Representation in Sweden.
- Brilkman, K. (2019). Print and translations in early modern Scandinavia.
- Edgren, L. (2019). Apprentices in Swedish urban Crafts in the 19th century : From guild regulation to free market conditions.
- Edgren, L. (2019). Lärlingar i Malmö 1750-1900.
- Ericsson, M. (2019). Hur man trampar strejkbrytare på tårna : Hemföljningar som konfrontationsform under mellankrigstidens svenska strejker.
- Kirkby, J. (2019). Happy Places, Unhappy Faces : Reserving Separate Amenities in Mid-Twentieth-Century Cape Province.
- Kirkby, J. (2019). The Emotional Labour of Loving Thy Neighbour : Miscegenation, Emotions and the Law in Early and High Apartheid-Era South Africa.
- Olofsson, M. (2019). Marscher, tåg, demonstrationer : Stockholms gatuoffentlighet 1887–1914.
- Stenfeldt, J. (2019). Negotiating the Experience of Communism : Rhetorical Strategies and Uses of History in Swedish debates.
- Sturfelt, L. (2019). Women and humanitarian aid during the short twentieth century : A gender and rights perspective. The case of Rädda Barnen (Swedish Save the Children) 1919-1925.
- Sundkvist, E. (2019). Crossing boundaries of human rights activism in Egypt : Feminist NGOs since the Arab spring.
- Zander, U. (2019). The Memory of the Holocaust in Sweden.
- Andersen Kirkby, J. (2018). Segregation and Sentiment : The Emotional Practices of Apartheid, 1948-1990.
- Enquist Källgren, K. (2018). Begrepp för de sociala formernas historia.
- Greatrex, R. (2018). Anonymity and the Law in Eighteenth Century China.